„Prešovské metro rozšírené do Košíc“?! K anonymnému bilbordu sa zatiaľ nikto nehlási

„Prešovské metro rozšírené do Košíc“?! K anonymnému bilbordu sa zatiaľ nikto nehlási

Keď ste sa včera ráno ponáhľali do práce a trčali v rannej špičke, ako je to už v našom meste zvykom, tento bilbord vám určite udrel rovno do očí. Jednoduchý, výrečný a neprehliadnuteľný nápis - Prešovské metro rozšírené do Košíc. Aj vy ste sa na chvíľu zamysleli, že kde sa nastupuje na to metro?

Do redakcie nám prišlo množstvo fotografií a emailov. Autori  niektorých boli  rozhorčení  a písali o "balamutení" hláv, iní zvedaví, kto je za tým a tretia skupina sa jednoducho pýta: čo to má znamenať?
Anonymný bilbord môže byť aj predvolebným ťahom niektorého z kandidátov v blížiacich sa komunálnych voľbách. Kto má dobrú pamäť, určite si pamätá, že o metre v Prešove pred pár rokmi hovoril aj terajší primátor.
Ak má ísť však len o ďalší planý sľub, Prešovčania o neho určite nestoja. Ako sa hovorí, menej je niekedy viac. Sľubovať absurdné, nereálne, aj keď možno krásne vízie sa nevypláca a pred voľbami už určite nie. Naletieť sa dá len raz, so zavretými očami aj dvakrát...
Každopádne pátranie po strojcovi anonymného odkazu nebude jednoduché. Pokiaľ sa nikto z kandidátov neprizná, je tu 222 možností. Pretože 213 Prešovčanov by chcelo nasledujúce 4 roky pôsobiť v mestskom parlamente a deviati kandidáti sa pobijú o primátorskú stoličku. Možno však naša dedukcia nie je správna...
Overovali sme si, či takúto investíciu náhodou neschválil mestský parlament. Zatiaľ sa tak však nestalo a radní výstavbu metra taktiež do plánov nezaradili.  Môže preto ísť aj o súkromného podnikateľa. Tento mecenáš by však určite Prešovčanom veľmi pomohol  vyriešiť ich obrovský problém. Kolabujúcu dopravu.  

Diskusia k článku

trebalo pridať na bilboard KDH
autor: Tomanovic | dátum: 03.10.2014 15:18:28
Predovšetkým treba analyzovať problém dopravy. V rokoch 2010-2012 bol minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Fígeľ (KDH). Štátnym tajomníkom bol Ján Hudacký (KDH). Jednoducho kašľali na celý východ. Pozastavili návrh výstavby obchvatu Prešova a presadli Žilinu a Martin.

Na realizáciu rozšírenia, podpory dopravy sú potrebné financie a tie keď raz neodklepne ministerstvo, tak nie sú.
Za posledné roky sa v rámci dopravy toho urobilo veľmi veľa ako Okružná a začala sa výstavba Nábrežnej, ktorá sa skončí na budúci rok.
Urobila sa veľká križovatka pri hoteli Šariš. Ďalej svetelná križovatka na Bajkalskej.
K tomu sa stavia veľký nadjazd do Košíc a z Košíc. Takisto obchvat do Ke a začne sa stavať severný obchvat do PO.
Začala sa výstavba prepojenia Rusínskej ulice a Čierneho mosta.
Kolabujúca doprava ... no keď sa niečo stavia, tak nemôžu uzavrieť cesty úplne, takže je obmedzená premávka a to zúžením cesty a pod.
Integrovanou dopravou a to spoluprácou MHD, SAD a ZSR sa ponuka možnosť vyriešenia preplnených ulíc autami.

Za 15 rokov sa počet áut strojnásobil. Myslím, že súčasné vedenie mesta robí všetko preto, aby problém dopravy v Prešove vyriešil. Mali by sme pozerať na snahu a konkrétne kroky realizácie, že skutočne sa niekto tomu venuje a robí pre to všetko.