Pozor, prídu nové pravidlá pre preclievanie

0
176
Podnikatelia aj fyzické osoby sa musia pripraviť na preclievanie. / Ilustračné foto: Thinkstock
ReklamaŠiroký sortiment výrobkov od výrobcov Searchlight, Massive- Philips, Kanlux, EGLO, Lucide, Lampions, Rábalux a LED-POL

Od 1. júla tohto roka budú platiť nové pravidlá pre preclievanie. Nakupujúci budú musieť povinne preclievať všetky zásielky z tzv. tretích krajín. Zároveň pribudne povinnosť zaplatiť aj daň z pridanej hodnoty (DPH) pri tovare v zásielkach s nízkou hodnotou. Zmeny sú súčasťou celoeurópskeho projektu eCommerce.

Pre nákupy z tretích krajín , teda krajín mimo Európskej únie, budú od 1. júla tohto roka platiť nové pravidlá. Kupujúci sa musia pripraviť na povinné colné konanie v prípade všetkých zásielok z týchto krajín. Zároveň sa od tohto termínu zruší oslobodenie od DPH , ktoré je v tomto čase možné využiť pri zásielkach s nízkou hodnotou (menej ako 22 eur).

Po novom bude platiť, že colným konaním musí prejsť každý tovar z tretej krajiny. Na všetok dovážaný tovar bude podané elektronické colné vyhlásenie, pričom sa táto povinnosť doteraz neuplatňovala na zásielky s nízkou hodnotou, teda nižšou ako 22 eur.

Zákazník bude musieť platiť z tovaru v zásielkach s nízkou hodnotou, okrem ceny tovaru, aj DPH. Nové pravidlá sa budú týkať všetkých, právnických aj fyzických osôb, ktoré si objednávajú tovar z tretích krajín, napríklad z čínskych e-shopov či zo Spojených štátov amerických.

Nový režim eCommerce znamená, že DPH sa bude uplatňovať pri  všetkých zásielkach dovezených z tretích krajín. Clo sa však vyrubí až pri zásielke, ktorej hodnota presiahne 150 eur. Oslobodenie od cla však nemožno uplatniť na alkoholické nápoje, parfumy a toaletné vody, tabak a tabakové výrobky a v týchto prípadoch sa DPH bude vždy platiť colným orgánom v SR resp. v krajine dovozu. V praxi to znamená, že niektoré zásielky môžu byť stále oslobodené od cla, ale DPH musí byť platená v plnej výške z colnej hodnoty tovaru

Nové pravidlá eCommerce budú platiť spoločne pre všetky krajiny Európskej únie. Ich cieľom je vytvoriť spravodlivejšie podmienky na trhu a odstrániť narúšanie hospodárskej súťaže medzi predávajúcimi/dodávateľmi z Európskej únie a tretích štátov.

 

ReklamaPredaj a distribúcia cestovín